Name:
Location: Copenhagen, Denmark

Statelig 28 årig og meget distræt dame, som på forunderlig vis har klaret at hale en cand mag titel i land. Bor på Nørrebro i København, og er meget glad for det, selvom her af og til lugter af tis. Holder meget af britisk rock musik, italiensk rødvin og badeænder.

Saturday, October 07, 2006

Pandora-yes sir!

Så blev det ski lørdag igen. Er alene hjemme, da kæresten er draget til polterarbend. Så mens han spilller paintball og kører gocart, har jeg anbragt mig selv foran computeren for at spilde al den tid på internettet som jeg ikke har tid til når det er hverdag. Har i den forbindelse opdaget netradiostationen Pandora. Og det er sagorasme smart! Man indtaster simpelthen et bandnavn, eller et navn på en sang man kan lide og så mikser programmet en masse numre, der minder om det man har indtastet. Skulle der være numre man ikke gider høre på, så bladrer man bare videre til det næste. Og det er som sendt fra himlen for en som mig, der har svært ved at høre en ipod playliste til ende for bare utålmodighed. Og så lærer man en masse ny musik at kende. Det virker som om de har tjek på deres ting, de gode folk hos pandora. Det er ikke altid de rammer plet, og der er titler systemet ikke kender, men sejt er det alligevel. Og nemt at bruge for en it-spade som mig. Min musiksmag er pt lidt stuck i gamle kendinge (og vi taler virkelig gamle sager. The Shadows og Pretenders, Kinks eksempelvis) og en generel revival af den gamle pladesamling. Men nu håber jeg at jeg har en levende chance for at opdage noget helt nyt, jeg ikke kendte før.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home