Name:
Location: Copenhagen, Denmark

Statelig 28 årig og meget distræt dame, som på forunderlig vis har klaret at hale en cand mag titel i land. Bor på Nørrebro i København, og er meget glad for det, selvom her af og til lugter af tis. Holder meget af britisk rock musik, italiensk rødvin og badeænder.

Saturday, April 28, 2007

Smells like the 1990s

Efter at have gravet usandsynlige mængder af det argeste lort frem fra diverse hjemmesider til brug i den navnkundige "Shittiest Mixtape" konkurrence (se indlægget nedenfor), trængte mine ører til fred og fryd. Så jeg sidder nu og nikker ivrigt til mit nye yndlingsband 1990s (uden "the") , hvis debut album udkommer sidst i maj! Jeg havde fornøjelsen af at opleve dem live til indie-kalaset, "Hey you, get off my pavement"-festivalen i Glasgow sidste år. Det var en af de mest fornøjelige, sprudlende og hyggeligste koncertoplevelser ever, hvor bandet flere gange brød sammen af grin og hvor forsangeren/guitaristen tabte sit plekter og måtte få et af en fra publikum!
Bandet består af tre overmåde charmerende og ranglede skotter, hvoraf frontmand Jackie McKeown har det mest fantastiske friluftsgebis! Selvom Rough Trade har haft deres klamme coorperate kløer i dem, og fået dem pudset op til MTV, så har de ikke mistet deres uprætentiøse charme.
Jeg har tigget min redaktør og fået lov til at anmelde pladen når den udkommer, hvis jeg lover ikke ukritisk at lovprise den, bare fordi de er skotske! (Hey, men det er Runrig jo også, og det betyder ikke at jeg svinger med en tændt lighter til "Loch Lomond"!)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home