Name:
Location: Copenhagen, Denmark

Statelig 28 årig og meget distræt dame, som på forunderlig vis har klaret at hale en cand mag titel i land. Bor på Nørrebro i København, og er meget glad for det, selvom her af og til lugter af tis. Holder meget af britisk rock musik, italiensk rødvin og badeænder.

Saturday, February 24, 2007

Snot

Sidste uge kom den luskende; det startede med små snøft og fugtige næsebor og en feminin uh-uh hoste, og næste dag befandt jeg mig i et inferno af snot og nys. Det var forkølelsen der var kommet til matriklen på Nørrebro.
Efter 3 dage i nattøj på sofaen, med formiddags-tv, munden fuld af strepsil og flankeret af lidet dekorative snehvide bjerge af krøllede lommeletter besluttede jeg matyrisk at rejse mig fra mit sygeleje og tage på arbejde. Det var måske ikke en helt velvalgt idé, for selvom jeg ikke mere er henvist til at sidde med løbe-øjne og ser Oprah, afsættes der dagen i dag stadig en driftig snotproduktion gennem min næse og jeg taler med den dér rullende, knurrende, fedtede stemme som kendetegner den solide forkølelse der ikke bare sådan råber røv og skrider.
Hvad gik galt? Hvordan var det lige det gik til at jeg blev så forkølet? Mistanken hos kollegerne hviler på det faktum at jeg valgte at marchere til Christianshavn station i strømpefødder i frostvejr, på vej hjem efter en fest for min arbejdsplads. Mine guldsko på mystisk vis var krympet et par størrelser i løbet af aftenen efter adskillige blå cocktails og deraf følgende heftig danseaktivitet, (havde sammen med en kollega udviklet en meget elegant danseserie til Suspicious minds med Elvis Presley). Så skoene røg altså.
Men jeg nægter altså at tro på at det er den korte fodtøjsløse spadsereturs skyld, at jeg bukkede under for forkølelsen. Den slags festivitas-relateret sygdom opstår jo hos 17årige der iført paphvidvin og revnede, røde Converse, insisterer på at overnatte ovenpå deres smadrede iglotelte på Roskilde Festival i regnvejr. Den opstår ikke hos satte semi-gamle som undertegnede med pensionsopsparing og vinterfrakke fra In wear.
Men: hvis den alligevel gjorde, så kan jeg ikke lade være med at synes at det egentlig er lidt livsbekræftende, at forkølelsen med den fjollede årsag alligevel nåede frem til en så ufestlig og uspontan som undertegnede. For så er jeg jo ikke helt så gammel som jeg troede.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home